חדשות

זכתה במכרז: ד"ר בתיה וייס תנהל את המרפאה החדשה לטיפול בתסמונת המעי הקצר

המרפאה הראשונה מסוג זה בישראל פועלת בביה"ח לילדים בשיבא ונמצאת בקשר הדוק עם מומחים בעלי שם עולמי לניתוחים להארכה מעי לילדים

ד"ר בתיה וייס מהיחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה לילדים תנהל את המרפאה הרב-תחומית החדשה והייחודית לטיפול בתסמונת המעי הקצר. המרפאה היא חלק מבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר והיא המרפאה הראשונה בארץ  לטיפול בתסמונת זאת.

ד"ר וייס מסרה כי תסמונת המעי הקצר היא תוצאה של כריתה נרחבת של המעי הדק, ובמצב זה לא מתאפשרים ספיגה וגדילה תקינים. המצבים שבעטיים מתבצעת כריתה זאת הם מחלות מעי מולדות או נרכשות בגיל הינקות או מאוחר יותר. התסמינים של המחלה הם שלשול, תת-ספיגה ותלות של החולים בהזנה תוך-ורידית (TPN) במשך חודשים או שנים (תלוי באורך המעי הנותר). הסיבוכים לאורך השנים כוללים בין היתר פגיעה בכבד, גדילת יתר של חיידקי המעיים, בעיות מטבוליות וזיהומים מסכני חיים. לרוב הילדים מוכנס גסטרוסטום לקיבה. חלק מהילדים יזדקקו להשתלת מעי או להשתלת כבד ומעי.

ד"ר בתיה וייס

ד"ר בתיה וייס: מנהלת המרפאה לטיפול בתסמונת המעי הקצר, בית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, המרכז הרפואי שיבא

ד"ר וייס ציינה עוד כי מטרת המרפאה היא להעניק טיפול כוללני בכל האספקטים הנדרשים. הצוות ילווה את החולים לאורך שנים רבות. מדובר בטיפול תרופתי, הקפדה על תזונה מתאימה, מעקב TPN ביתי, מעקב צמיחה, טיפול בסיבוכים, טיפול בגסטרוסטום, ניתוחים להארכת המעי לפי הצורך, הפניה להשתלות, טיפול בבעיות סוציאליות ופסיכולוגיות וטיפול תומך להורים ולילד.

צוות המרפאה כולל גסטרו-אנטרולוג ילדים, כירורג ילדים, דיאטנית מומחית לילדים ול-TPN ביתי, אחות מומחית לטיפול בגסטרוסטום ועובדת סוציאלית. כמו כן מצוי הצוות בקשר עם קופת החולים והקהילה. המרפאה גם נמצאת בקשר ישיר עם שני מומחים מחו"ל, פרופסור אדריאן בינקי מאנגליה ופרופסור ריקרדו סופרינה משיקגו, מומחים לניתוחי הארכת מעי של ילדים. בשנתיים האחרונות הם ביצעו ניתוחי הארכת מעי לילדים בבית החולים ספרא בישראל וימשיכו לנתח ילדים הזקוקים לכך גם להבא.

נושאים קשורים:  חדשות,  כירורגיה,  מינויים,  תסמונת המעי הקצר,  בתיה וייס,  הארכת מעי,  כריתת המעי הדק,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות