חדשות

שבעה רופאים זכו בפרסי ההצטיינות של הר"י לשנת 2014

הפרסים שהוענקו במסגרת הוועידה ה-42 הם: יקיר הר"י, תרומה מדעית רפואית, מצוינות בין-אישית, תרומה לקהילה ומתמחה מצטיין

שלוש רופאות וארבעה רופאים זכו בפרסי ההסתדרות הרפואית במסגרת אירועי הוועידה ה-42 שנערכה השבוע בירושלים.

- בפרס יקיר הר"י זכו שני רופאים ותיקים, גימלאים – פרופסור יאיר יודפת, מומחה לרפואת משפחה, יועץ-מומחה ליתר לחץ דם ועתה מתנדב במכון הסקר של "שיבא" ופרופסור שאול יציב, המשמש מאז 2007 כנציג פניות המתמחים וחבר המועצה המדעית של הר"י.

פרופסור יודפת שירת ב"הגנה" ובצה"ל במלחמת העצמאות ולאחריה. לאחר שלמד רפואה באוניברסיטה העברית-הדסה בירושלים עבד ככירורג ואחר-כך פנה לשמש כרופא "כפר-וספר" באזור בית שמש. מ-1972 הוא חבר הנהלת האיגוד העולמי של רופאי המשפחה ושימש יו"ר הכנס הבינלאומי של האיגוד בירושלים ב-1989. הוא שותף בכיר בבניית תוכנית ההתמחות ברפואת משפחה בישראל, שימש בעבר כיו"ר האיגוד והיה בין מקימי רשת המחקר הבינלאומית בתחום רפואת המשפחה. הוא הקים וניהל בהתנדבות, עד פרישתו לגימלאות, את המחלקה לרפואת משפחה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

פרופסור שאול יציב הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, עשה סטאז' בהדסה, התמחה ברפואת ילדים ובמשך שנה גם עסק במחקר במכון ויצמן. הוא השתלם בגנטיקה ומחלות מטבוליות בסן-פרנסיסקו, ועד שפרש לגימלאות ניהל את מחלקת הילדים בהדסה. פרופ' יציב שימש 15 שנה כיו"ר ועדת הבחינות העליונה בהר"י וסגן יו"ר המועצה המדעית שלה.

- בפרס על תרומה מדעית-רפואית זכתה פרופסור אתי גרנות, מומחית גסטרו-ילדים ומנהלת אגף הילדים במרכז הרפואי קפלן ברחובות. היא בוגרת ביה"ס לרפואה של הדסה, עשתה סטאז' בשערי צדק והתמחות ברפואת ילדים ב"ביקור חולים". פרופ' גרנות זכתה במלגת מחקר (Fellowship) בנושא ליפידים בבית החולים הפרסביטריאני של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. היא התמחתה ונעשתה מומחית למחלות כבד של ילדים ובטיפולים לאחר השתלות. שימשה כיו"ר החוג לרפואת ילדים בהר"י ובמקביל סיימה תואר שני במינהל מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע.

- פרס מצוינות בין-אישית הוענק לד"ר יצחק גולד, מומחה ברפואת עור ויועץ בתחום זה, מנהל השירות הדרמטולוגי ב"אסף הרופא". פרופ' גולד התמחה ברפואת עור ב"שיבא". פועל לרווחת מטופליו מעבר להיבט הגופני של מחלתם.

- פרס על תרומה לקהילה הוענק לד"ר שגית ארבל-אלון מ"הדסה" ולפרופסור חווה טבנקין מהמרכז הרפואי "העמק" בעפולה.

ד"ר ארבל-אלון היא מומחית בגינקולוגיה וגינקו-אונקולוגיה, מנהלת המרכז לבריאות האשה משגב-לדך/הדסה בירושלים. היא הקימה את המרכז לטיפול דחוף בנפגעות תקיפה מינית בירושלים (1 מ-4 מרכזים בכל הארץ) ומנהלת את המרפאה לחד-מיניים וטרנסג'נדרים ב"הדסה". ד"ר ארבל-אלון משמשת עתה כיו"ר ועד הרופאים הבכירים ב"הדסה" ופעילה במאבק שמנהלים הרופאים במשבר הנוכחי שעובר על בית החולים.

פרופסור טבנקין היא מומחית לרפואת משפחה ומינהל רפואי במרכז הרפואי "העמק" ומחוז הצפון של שירותי בריאות כללית. בנוסף לתואר ברפואה ומשפטית היא התמחתה ברפואת משפחה בקליבלנד, ארה"ב. פרופ' טבנקין היא מומחית לנושאי יתר לחץ דם מטעם החברה האירופית. היא משמשת כפרופסור מן המניין באוניברסיטת בן-גוריון; יו"ר "כוח המשימה" הישראלי לרפואה מונעת ולקידום הבריאות מיוזמת הר"י ואיגוד רופאי המשפחה; חברת הועד הפועל של הר"י וחברת נשיאות המועצה המדעית.

- פרס המתמחה המצטיין הוענק לד"ר עלי מפרע, המתמחה ברפואת נשים במרכז הרפואי "העמק" שם גם עשה סטאז' לאחר לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים. ד"ר מפרע עבד במחלקה לרפואה דחופה ב"יוספטל" באילת ועתה עובד כרופא מתנדב במרכז "אלחיאת" באום-אל-פאחם. משמש נציג המתמחים בוועד הרופאים ב"העמק".

ועדת הפרס כללה את ד"ר דוד בן-דור, ד"ר סמי גדליה וד"ר תמי קרני.

לקריאה נוספת ולצפייה בפרטי חתני הפרסים לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  הוועידה ה-42 של הר"י,  פרסי הצטיינות,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות