סוכרת סוג 1

פורסם נייר עמדה של איגוד הסוכרת האמריקאי בנוגע לסוכרת סוג-1

נייר העמדה קובע, כי יש לשאוף לערך מטרה אחיד של פחות מ-7.5% המוגלובין A1C בקרב ילדים מכל קבוצות הגיל הסובלים מסוכרת סוג 1

01.07.2014, 09:51

איגוד הסוכרת האמריקאי (ADA) פירסם נייר עמדה הנוגע לסוכרת סוג-1 במהלך החיים. להלן תמצית המלצותיו בתחומי האבחון והטיפול:

- הקריטריונים לאבחון זהים בין סוכרת סוג 1 ל-2, ויכולים להיות אחד מתוך 4 הבאים: המוגלובין A1C מעל 6.5% או גלוקוז בצום (8 שעות לפחות) מעל 126 מ"ג/ דל' (7.0 מילימול/ ליטר) או גלוקוז במבחן סבילות גלוקוז מעל 200 מ"ג/ דל' (11.1 מילימול/ ליטר) או בדיקה רנדומלית של גלוקוז מעל 200 מ"ג/ דל' (11.1 מילימול/ ליטר), בחולה עם תסמינים של היפרגליקמיה או משבר היפרגליקמי.
- יש לשקול בדיקת נוכחות נוגדנים עצמוניים לבלביים כדי לאשרר אבחנה.
- יש להציע לבני משפחה להיבדק לסיכון לסוכרת סוג 1 במסגרת מחקרים קליניים.
- יש לשקול ביצוע סקר למחלת צליאק וכן לנוכחות נוגדנים עצמוניים כנגד בלוטת התריס בסמוך לאבחון סוכרת סוג 1. מומלץ לבצע בדיקות תפקוד בלוטת התריס, ולחזור ולבצען, גם אם תקינות בתדירות של אחת לשנה-שנתיים.
- יש לספק ייעוץ תזונתי לחולים, ולעקוב אחר התפקוד וההתפתחות בהתאם לגיל.
- יש להמליץ על פעילות גופנית קבועה, תוך לימוד המטופל ומשפחתו כיצד להימנע מהיפוגליקמיה.
- ערך המטרה של המוגלובין A1C בקרב כל הילדים והמתבגרים (מתחת לגיל 18, ושאינן בהריון), צריך להיות אחיד: פחות מ- 7.5%. בקרב מבוגרים: פחות מ- 7.0% (אלא אם סבלו בעבר מהיפוגלקמיה בתכיפות או מסיבוכים אחרים, אז ערך מטרה מחמיר פחות מתאים יותר).
- בחולים עם מחלה כלייתית שיש להם אינדיקציה להשתלת כליה, ושאינם מאוזנים, אפשר לשקול השתלה משולבת של כליה ולבלב. אפשר להפנות חולים לא מאוזנים, עם סיבוכים, למחקרים קליניים של השתלה מבודדת של תאים מאיי הלבלב.
- ניתן לשקול הוספת מטפורמין לטיפול באינסולין.

המסמך כולל התייחסות פרטנית להריון, לסיכון למחלות קרדיווסקולריות, לעבודה מול מעונות היום ובתי הספר, לארגון מחנות לילדים חולי סוכרת, לגיל הזקנה ולאוכלוסיות מיוחדות.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Chiang JL, Kirkman MS, Laffel LMB, et al. Type 1 Diabetes Through the Life Span: A Position Statement of the American Diabetes Association. Diabetes Care. Published Ahead of Printing. 16th June 2014.

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 1,  המוגלובין A1C,  מטפורמין,  איגוד הסוכרת האמריקאי,  ADA,  מחקרים
תגובות