חדשות

לראשונה ב"אסף הרופא": ביופסיות שד באמצעות MRI

בדיקת ה-MRI מאפשרת הדגמה טובה יותר של ממצאים בשד ופחות מושפעת מצפיפות רקמת השד, הן בגילוי מוקדי מחלה נוספים והן בגילוי מוקדם

ד"ר טלי ארזי קליינמן. "נשים בסיכון מוגבר הן אוכלוסיית היעד של השירות"

המרכז הרפואי אסף הרופא-שמיר הודיע אתמול (א') כי החל לראשונה לבצע ביופסיות שד באמצעות MRI. החידוש הוכנס לבית החולים עם מינויה של ד"ר טלי ארזי-קליינמן למנהלת יחידת דימות השד.

ד"ר ארזי-קליינמן מסרה: "בדיקות MRI שד תופסות בשנים האחרונות נפח מרכזי מסך הבדיקות לאיתור סרטן השד בנשים, ודאי כאשר מדובר בנשים בעלות סיכון גבוה לחלות במחלה זו. אחת הבדיקות הראשונות שנעשו אצלנו היתה במטופלת בסיכון מוגבר לסרטן השד כחלק ממעקב שבשגרה. הממצא שהתגלה בשד ימין של המטופלת לא הודגם בממוגרפיה או באולטרסאונד, לכן הופנתה לביופסיית MRI כדי לאבחן את הממצא בפתולוגיה.

"נשים בסיכון מוגבר הן אוכלוסיית היעד של השירות הזה. אם התגלה ממצא בבדיקות המקדימות, האישה תופנה לסדרת בדיקות נוספות, בהתאם לצורך, מידת החשד, צפיפות רקמת השד – כל זאת במטרה לזהות את המחלה ואת הגורמים לה.

"בדיקת ה-MRI מאפשרת הדגמה טובה יותר של ממצאים בשד ופחות מושפעת מצפיפות רקמת השד, הן בגילוי מוקדי מחלה נוספים והן בגילוי מוקדם. ביופסיית MRI מאפשרות דגימה של הממצאים המודגמים ב-MRI בלבד".

נושאים קשורים:  סרטן שד,  ביופסיית שד,  ביופסיית MRI,  חדשות,  ד"ר טלי ארזי-קליינמן,  המרכז הרפואי אסף הרופא-שמיר,  צפיפות שד
תגובות