חדשות

חדש ב"פדה-פוריה": מרפאה רב תחומית לטיפול בבעיות אכילה בגיל הרך

שכיחות בעיות האכילה בגיל הרך מוערכת בכ-25% | במסגרת המרפאה יטופלו תינוקות ופעוטות מגיל לידה ועד גיל שש

מרפאה חדשה לטיפול רב תחומי בבעיות אכילה בגיל הרך נפתחה במרכז הרפואי פדה-פוריה. מרפאה לנושא הזה לא היתה קיימת עד כה בבית החולים. במסגרת המרפאה יטופלו תינוקות ופעוטות מגיל לידה ועד גיל שש. פתיחת המרפאה נעשתה במסגרת הרחבת השירותים במערך הילדים במרכז הרפואי.

ד"ר אבי און, מנהל המרפאה, מומחה ברפואת ילדים, גסטרואנטרולוגיה ותזונה, ציין כי בשנים האחרונות מסתמנת עלייה במספר הפניות של הורים מודאגים מהרגלי האכילה וקצב הגדילה של ילדיהם. שכיחות התופעה בגיל הרך מוערכת בכ-25%. בעיות אכילה בגיל הרך נגרמות מסיבות שונות: גורמים ביולוגיים-גנטיים, רגשיים, משפחתיים ותרבותיים-חברתיים. הן מתבטאות בסירוב חלקי או מלא לאכול, בקשיים בשלבי המעברים השונים כגון המעבר מהנקה מלאה ו/או אכילה מבקבוק למזון משלים, התנהגויות אכילה חריגות כמו בכי סביב ארוחה, אגירת מזון בפה או האכלה בזמן שינה.

ד"ר און ציין כי "הטיפול היעיל ביותר הוא באמצעות צוות רב מקצועי רחב, המסתכל על הבעיה מבחינה קלינית, רגשית-התנהגותית, התפתחות הילד וכמובן ההיבט התזונתי. החל משלב האבחון ולאורך כל הטיפול עצמו, אנחנו עושים תצפיות אכילה ויכולים במהלך התצפית לאבחן את הדינמיקה בהאכלה ואת האינטראקציה שבין המאכיל המרכזי לילד. לומדים מזה הרבה על הגישה של הילד לאוכל ועל היכולות המוטוריות שלו. מומלץ להגיע לבדיקה ולייעוץ מאחר שבהיעדר טיפול מתאים, בעיות האכילה עלולות להחמיר עם הזמן".

"בעיות אכילה זה לא רק אנורקסיה. יש בעיות אכילה מגוונות גם בגיל הרך - למשל, תינוקות שקשה להם לעבור מהנקה מלאה לשלב של מזון טחון או ממזון טחון למזון מוצק. מסיבה זאת אנחנו גם שמים דגש בעת הטיפול על צורת ההאכלה: לא רק אם הילד אוכל אלא איך האם או האב מאכילים אותו. בטיפול ניתנים גם להורה כלים לגישת האכלה מתאימה".

בצוות המרפאה: טל שדה קון, רכזת המרפאה ודיאטנית מומחית להפרעות אכילה של הגיל הרך, דפנה עוז אלטר, עובדת סוציאלית, שיר ערקי, דיאטנית, טנוס טנוס, קלינאי תקשורת וסוניה סגל, אחות ילדים.

נושאים קשורים:  הפרעות אכילה,  בעיות אכילה בגיל הרך,  ד"ר אבי און,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
07.03.2019, 06:41

בהצלחה !!