• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

תקלה במעבדת ה-IVF בבית החולים אלישע גרמה להשמדת עוברים

התקלה אירעה בחודש פברואר אולם הודעה על כך לא נמסרה לנשים שעברו הפריה חוץ גופית אלא באיחור של כמעט חודש וחצי

טיפולי הפריה חוץ גופית (אילוסטרציה)
"להשיב את האמון ואת היכולת לסמוך שתהליך ההפריה כולו הוא בטוח ושלא נופלות בו שגיאות". אילוסטרציה

כתוצאה מתקלה שהתרחשה במעבדת בית החולים הפרטי אלישע בחיפה הושמדו עוברים של נשים שעברו הפריה חוץ גופית, אולם לנשים שעברו את התהליך נאמר רק כי לא הצליח והאמת הוסתרה מהן. כך דווח אמש (ד') בחדשות ערוץ 13.

בדיווח נמסר כי האירוע היה בפברואר אולם הודעה על כך לא נמסרה לנשים אלא באיחור של כמעט חודש וחצי. לקבוצת נשים שמצויות בתהליך ההפריה נודע על כך במקרה, בעקבות פוסט שהתפרסם בפייסבוק במסגרת של קבוצה סגורה של משתמשות האתר.

נשים סיפרו שהרופאים שלהן לא ידעו על האירוע. אחת הנשים מסרה לכתבת הערוץ כי נודע לה על התקלה ממכתב שקיבלה מרופא מטפל אבל הוא נמסר לה כחודש וחצי לאחר האירוע עצמו.

הנוסח שנמסר לה כלל את הודעת בית החולים לרופא: "הביציות של המטופלות שהופרו בתאריך 6 בפברואר במעבדת ה-IVF לא התפתחו כראוי. ביצענו תחקיר מקיף ממנו עלה כי היתה ככל הנראה תקלה של אחד המפוחים המזרימים אוויר למעבדה, מה שפגע בהחלפות האוויר. התקלה תוקנה עוד באותו יום. חשוב לנו להעביר דרכך, כרופא המטפל, את המסר למטופלות בשקיפות מלאה כי הנושא נבדק היטב".

התגובה שמסר בית החולים אלישע למערכת החדשות של הערוץ:  "בית החולים, לרבות מרפאות ה-IVF, עומד בתקנים המחמירים בעולם, לרבות ביחס לתהליכי בקרה. ביום 6 בפברואר בוצעו הפריות מבחנה מוצלחות במעבדה, אך כארבעה ימים מאוחר יותר התגלה כי לא היתה התפתחות תקינה של העוברים באותו היום, ובאותו יום בלבד. הודעה נמסרה לרופאים. לאחר מכן נשלח גם מכתב לרופאי היחידה, שהתבקשו להעביר את הפרטים בשקיפות מלאה למטופלות".

נושאים קשורים:  טיפולי הפריה,  בית החולים אלישע,  הפריה חוץ גופית,  חדשות
תגובות