• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות מקצר את הדרך לקבלת רשיון לשימוש בקנאביס רפואי

מספרם בישראל של המטופלים בקנאביס רפואי עולה מדי חודש בכאלף איש | ממשק חדש עשוי להקל את הביורוקרטיה על הרופאים המורשים והמטופלים להנפקת רשיון

משרד הבריאות בנה ממשק ממוחשב מתקדם לשם הגשת בקשות לקבלת רשיון לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות. הוא מאפשר לרופא מומחה שיש לו רשיון להנפקת מרשם לקנאביס ולמטופל עצמו להזין ישירות את הבקשה ולצרף לה את המסמכים הנלווים. לאחר בדיקתם ואישורם במשרד הבריאות יוכלו המטופלים להדפיס את הרשיון ואת הוראות המסירה של הקנאביס ואיתם לגשת לבית המרקחת שקיבל הרשאה לכך לצורך רכישת מוצרי הקנאביס.

הפעלת הממשק הממוחשב, שגם כולל את רשימת בתי המרקחת ברחבי הארץ המורשים להנפיק מוצרי קנאביס רפואי, נמצאת החל מסוף השבוע באתר משרד הבריאות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "מדובר במהלך מתקדם וחדשני שיקל על מטופלי הקנאביס הרפואי וימנע ביורוקרטיה מיותרת. זה מהלך שיביא להנגשה ולייעול התהליך הטכני והפרוצדורלי לטובת ציבור החולים. חשוב לזכור, קנאביס כשלעצמו מוגדר כסם. אנו פועלים בנושא הזה לפי החוק רק לצורכי רפואה. המחויבות שלנו היא לסייע לחולים שנדרשים לקנאביס עקב מצבם וכדי להקל על סבלם".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "ישראל מובילה בשימוש בקנאביס לצרכים רפואיים. המהלך הזה הוא שלב חשוב נוסף בהפיכת הקנאביס למוצר רפואי לכל דבר. ביחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות משתפרים ומעדכנים את התהליך כל הזמן ותוך כדי תנועה על מנת לפשט ולא לסרבל עבור המטופלים. מספרם עולה ב-1,000 בכל חודש. המערכת הממוחשבת החדשה, תפעל לצד התהליך הישן שהיה נהוג בנושא הזה עד להתאמה ולסנכרון מלא. בקרוב יהיו הקלות נוספות שיבטיחו כי מי שצריך את הקנאביס למטרות רפואיות יקבל אותו באופן מהיר וללא ביורוקרטיה".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "התהליך ידידותי הן לרופאים שמנפיקים את המרשמים לקנאביס רפואי והן למטופלים שצורכים אותו. כולם ירוויחו ממנו ומהחיסכון בתהליך. בנוסף צפוי שיפור משמעותי באיכות מוצרי הקנאביס הרפואי".

ראש היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, יובל לנדשפט, מסר: "אנחנו עושים הכל על מנת שהרפורמה הייחודית והחדשנית שהמשרד ויק"ר מובילים תיעשה בצורה מבוקרת, אחראית ויעילה. בתהליך המדיקליזציה מתעניינות מדינות רבות בעולם ונציגיהן מגיעים לישראל כדי ללמוד כיצד לבצע זאת".

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי למטופלים שהם בעלי רשיונות קיימים ניתנת מעתה האפשרות לבקש חידוש או הסבת הרשיון הקיים דרך המערכת החדשה ולרכוש את מוצרי הקנאביס שלהם בבתי המרקחת, או לחלופין להמשיך ולקבלם במקומות האספקה הנוכחיים, לתקופה נוספת.

ניתן להמשיך ולממש רשיונות קיימים שטרם פג תוקפם במקומות האספקה המפורטים ברשימה. מי שמחזיק ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג החל מיום 1.1.2019 ועד ליום 30.6.2019 – תוקפו של אותו רשיון מוארך עתה, על פי הוראת נוהל, עד ליום 31.8.2019, ללא צורך בהגשת בקשה להארכה. הוא יכובד על ידי הספק ששמו נקוב ברשיון עד לתאריך הזה. לא יבוצע ניפוק רטרואקטיבי של קנאביס רפואי עבור חודשים קודמים.

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  היחידה לקנאביס רפואי,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות,  רשיון לקנאביס,  פרופ' איתמר גרוטו
תגובות
אנונימי/ת
25.07.2019, 22:29

בן 81 , דימום כרוני בראש, אפילפסיה , כאבי ראש שנים . בקשה מנומקת רפואית + מסמכים כנדרש - כמה חודשים עליי להמתין לתשובת משרד הבריאות