• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרדי הבריאות והאוצר יקצו 30 מיליון שקל לשיפור מלר"דים בירושלים

העומסים במחלקות המיון בבתי החולים בבירה גבוהים מאוד והצפיפות בהן גדלה עם השנים לעומת שאר הארץ

הדסה הר הצופים, כניסה מהמיון. צילום: אבי חיון

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ניצל אתמול (א') את יום ירושלים והודיע כי משרדו, בהחלטה שנתקבלה עם האוצר ויחד עם המשרד לענייני ירושלים, מתכוונים להקצות כ-30 מיליון שקל למערכת הבריאות בעיר. הכוונה להקצות סכומים אלה לשיפור מצבם של המלר"דים.

ליצמן אמר: "ירושלים היא בירת ישראל אך סובלת מפערים משמעותיים בתחום הבריאות בהשוואה לשאר הארץ. למשל, העומסים במחלקות המיון בשני בתי החולים בעיר גבוהים מאוד והתוצאה: הצפיפות בהם גדלה עם השנים לעומת שאר הארץ. לכן, יש צורך ממשי להתאים את תשתיות  חדרי המיון בירושלים. יחד עם משרד האוצר הוחלט על שיפור משמעותי בתקציבים בנושא הזה ואני שמח על הירתמות הממשלה ומשרד האוצר לנושא במטרה להצעיד את עיר הבירה קדימה ולשפר את המצב השורר בה".

משרד הבריאות מסר אמש כי למימון פרויקטים שייבחרו יוקצו עוד השנה 15 מיליון שקל.

בהציגה נתונים על הפערים, מסרה דוברות המשרד: במהלך השנים האחרונות התברר ששיעור הגידול השנתי בפניות מטופלים למחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בירושלים גבוה פי שבעה ויותר לעומת השיעור הממוצע המשותף ליתר בתי החולים בארץ.

בעוד ששיעור הגידול השנתי הממוצע בשלוש השנים האחרונות בפניות למלר"דים בכל הארץ היה 1.2% ובבתי החולים בישראל ללא ירושלים הוא רק 0.7%, שיעור הגידול הממוצע בירושלים (שני בתי החולים של "הדסה" ו"שערי צדק") הגיע ל-5.5%.

ב-2018, שיעור הגידול הממוצע בישראל כולה הגיע ל-0.9% - ללא בתי החולים בירושלים היה רק 0.5%, אבל בירושלים הוא הגיע ל-5.5%. ב"שערי צדק" הגידול היה ב-6.7% ובשני בתי החולים של "הדסה" בעין כרם ובהר הצופים, 3.8%.

לשם השוואה נוספת: בעוד ששיעור הגידול בפניות למלר"דים בכל מדינת ישראל היה 1.1% לעומת שנה קודמת – ואם אין כוללים בחישוב זה את ירושלים הוא עלה רק ב-0.5% - אזי בירושלים שיעור הגידול באותה שנה היה כבר 7.3% (מעל 10% ב"הדסה" ומעל 4% ב"שערי צדק").

"מאחר שבירושלים הצפיפות במלר"דים רק גדלה יותר ויותר עם השנים לעומת הגידול בשאר הארץ, יש צורך ממשי להתאים את תשתיות חדרי המיון בעיר לגידול הזה", נמסר.

בין השרים סוכם כי נציג משרד הבריאות, האוצר והמשרד לענייני ירושלים יבחנו ויבחרו פרויקטים מתחום הבריאות שבהם קיים פער משמעותי בשירותים הניתנים לתושבי העיר. "התקציב", מסר דובר המשרד, "יוקצה בהליכים שוויוניים, פומביים וענייניים בהתאם לכל דין ונוהל".

השר לנושאי ירושלים ומורשת, זאב אלקין אמר: "כל מי שמגיע למיון בבתי החולים בירושלים מכיר את התמונה העגומה של הצפיפות הנוראה. אין זה מקרה ששיעור הגידול בפניות האזרחים למיון גדול בצורה משמעותית בעיר לעומת השיעור הממוצע המשותף של יתר בתי החולים בארץ. ההחלטה על הקצאת תקציב ייעודי זה תשנה את המציאות ותגדיל את ההיצע לביקוש".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד האוצר,  מלר"ד,  בית החולים שערי צדק,  ירושלים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות

שר הבריאות לא מבין שאת הבעיה הכספית כבר דנו בועדת גרמן לפני 4 שנים. ואז הוחלט שכדי לפתור בעיות תורים ועומס יש להוסיף למערכת הבריאות 800 מיליון ש"ח לשנה. לא 80 ולא 30.
והבעיה הדחופה בחדרי המיון זה מיטות, עמדות טיפול, רופאים ואחיות. או במילים אחרות תקינה. ומי שחוסם את נושא התקינה זה משרד הבריאות.
עכשיו העיתונות מלאה שבגלל הבחירות החוזרות כספים של מערכת הבריאות ( ומערכות אחרות) לא יגיעו. כול זה סיפורים ושירים. כאשר ליצמן רצה היה מוכן להפיל ממשלה בגלל שבת, או מרכולים, או גשר יהודית. כמה פעמים שמענו אותו מאיים על נתניהו והממשלה בנושא בהפלת הממשלה בגלל קריסת מערכת הבריאות ? לזכרוני אף פעם.
אז מספיק סיפורים. הזקנה במסדרון כבר מתה, ועכשיו בדרך ימותו עוד הרבה זקנים בחדרי מיון, בשרותים ובמסדרונות. וזה לא מזיז לשר הבריאות ולסגנו. 30 מיליון שכבר בגוף הכתבה הפך ל 15 =מיליון. זאת בדיחה זולה.

אנונימי/ת
04.06.2019, 09:59

צודק.