חדשות

רופאה מ"הדסה" תסייע בהקמת מרכז למחלת סיסטיק פיברוזיס בפנמה

ד"ר מאלנה כהן-סימברקנו, שסייעה בהקמת מרכזים דומים בארגנטינה, בצ'ילה ובאורוגוואי, הוזמנה על ידי ממשלת פנמה לייעץ לה בהקמת המרכז לסיסטיק פיברוזיס הראשון במדינה זו

ד"ר מאלנה כהן-סימברקנו, מנהלת היחידה לסיסטיק פיברוזיס ב"הדסה הר הצופים". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר מאלנה כהן-סימברקנו, מנהלת היחידה לסיסטיק פיברוזיס במרכז הרפואי הדסה הר הצופים, הוזמנה על ידי ממשלת פנמה לייעץ לה בהקמת המרכז לסיסטיק פיברוזיס הראשון במדינה זו. ד"ר כהן-סימברקנו סייעה להקמת מרכזים דומים בארגנטינה, באורוגוואי ובצ'ילה.

ד"ר כהן-סימברקנו היא מומחית במחלות ריאה בילדים העוסקת  גם במחקר, בהוראת סטודנטים לרפואה, בהדרכת מתמחים ובמתן הרצאות בתחומה. במהלך ביקור רשמי שערכו בכירים ממשרד הבריאות הפנמי בישראל, הם גילו עניין רב בפתיחת מרכז CF.

"הצגתי בפני גורמי הממשל את התהליך המלא ואת ההתנהלות הכרוכה בהקמת מרכז ייעודי לטיפול בסיסטיק פיברוזיס", סיפרה ד"ר כהן-סימברקנו שעלתה לישראל לפני 20 שנה מארגנטינה,

לאור מומחיותה ופעילותה הענפה של היחידה לסיסטיק פיברוזיס ב"הדסה הר הצופים", הוזמנה ד"ר כהן-סימברקנו לבוא לארץ הולדתה ושם סייעה לפני מספר שנים בהקמת מרכז למחלות כרוניות וכן, כאמור, בהקמת מרכזי טיפול בחולי סיסטיק פיברוזיס באורוגוואי ובצ'ילה. "הניסיון בהדסה והעבודה שלי מול המדינות הללו עושים את שלהם. אני מכירה היטב את השטח ויודעת מה נדרש מהממשל לקראת הקמת מערכת שכזו וכן מבינה את הצרכים והיכולות המקומיות", מסרה.

בנוסף לפגישותיה עם עם ראשי מערכת הבריאות של פנמה העבירה ד"ר כהן-סימברקנו הכשרות מקצועיות לאנשי הבריאות שם על מחלת CF . "זה היה קורס שלם והוצגו בו למעלה מעשר מצגות שונות שהראו את עבודת המרכז לסיסטיק פיברוזיס ב'הדסה הר הצופים' ואת הישגיו בישראל – לצד פעילות בית החולים בתחומי רפואה שונים, במחקר ובפיתוח טכנולוגי", סיפרה ד"ר כהן-סימברקנו, אשר משמשת שגרירה של רצון טוב ומוצגת על ידי הסוכנות היהודית כסיפור הצלחה כמי שעלתה לישראל וקבעה בה את מקומה.

"מעבר לתרומה שלי בשם 'הדסה' למרכזים רפואיים שונים בעולם, אני ממשיכה לנסות ולעודד אנשים רבים, יהודים כמובן, לעלות לארץ. כשהתקשרו אליי מהסוכנות היהודית וביקשו שאצטרף למשלחת לעידוד העלייה מארגנטינה, נעניתי מיד. בחרתי לעלות לארץ בעוד שאר בני המשפחה נשארו מאחור. אני ישראלית לכל דבר. למרות שאין לנו משפחה גדולה בארץ, אנחנו מרגישים שאנחנו ממש מפה ושהשורשים שלנו פה".

נושאים קשורים:  ד"ר מאלנה כהן-סימברקנו,  סיסטיק פיברוזיס,  CF,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
13.08.2019, 16:27

כל הכבוד, מעוררת השראה! בהצלחה רבה