תאי הרג טבעיים

התפקיד של תאי הרג טבעיים בהצלחת אימונותרפיה לטיפול בגידולים מוצקים

החוקרים הדגימו כי אצל מטופלים עם גידולים שהציגו ביטוי מוגבר לגנים המקודדים לגירוי של תאי הרג טבעיים, שיעורי ההישרדות טובים יותר

גידול סרטני (אילוסטרציה)
גידול סרטני (אילוסטרציה)

פעילות של תאי הרג טבעיים (NK – Natural killer) הכרחית לצורך התחלה של תגובות אנטי-גידוליות ועשויה להיות קשורה להצלחת האימונותרפיה. ניתן להשתמש בתאי NK ותאים נוספים ממערכת החיסון המולדת כחלק מהטיפול בסרטן, מה שמדגיש את הצורך בכלים נוספים ושיטות נוספות שיזהו נתיבים טיפוליים נוספים.

במחקר הנוכחי החוקרים הרחיבו את שיטת ניקוד הגנים שלהם, Singscore, במטרה לחקור את ההסננה של תאי NK באמצעות אנליזה של רצפי רנ"א בדגימות מגידולים מוצקים. כמו כן, החוקרים השתמשו בשיטות חישוביות על מנת לשחזר את סוגי תאי מערכת החיסון בתוך הגידולים המוצקים. החוקרים השתמשו בהחתמות הגנטיות של תאי NK באמצעות הכלים הללו ואצרו את רשימת הגנים באמצעות אנליזה השוואתית של גידולים וסוגי תאים ממערכת החיסון.

החוקרים השתמשו בשיטת ניקוד גנים על מנת לחקור רצפי רנ"א מה- TCGAי(The Cancer Genome Atlas), והצליחו להראות כי מטופלים עם מלנומה עורית מפושטת הציגו שיעורי הישרדות טובים יותר כאשר הייתה עדות להסננה של תאי NK בגידולים שלהם. בנוסף, ההשפעה החיובית הוגברה בגידולים שהדגימו ביטוי גבוה יותר של גנים המקודדים לגירוי של תאי NK כמו הציטוקין IL15. תוך שימוש בחתימה הגנטית הזו, החוקרים בדקו בהמשך מידע הנוגע לשעתוק על מנת לזהות את מרכיבי הגידול והסטרומה שעשויים להשפיע על החדירות של תאי NK לתוך גידולים מוצקים.

תוצאות המחקר סיפקו עדות לכך שתאי NK משחקים תפקיד בוויסות גידולים והדגישו את האפקט ההישרדותי הפוטנציאלי הקשור להגברת פעילות תאי NK. כמו כן, האנליזה החישובית שביצעו החוקרים זיהתה מטרות גנטיות משוערות שעשויות להיות בעלות ערך טיפולי כחלק מהגברת הפעילות החיסונית של תאי NK.

מקור: 

Cursons, J. et al. (2019) Cancer Immunology Research 7,7.

נושאים קשורים:  תאי הרג טבעיים,  מערכת החיסון המולדת,  חתימה גנטית,  מיקרו רנ"א,  מחקרים
תגובות