• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

המרכז הרפואי שיבא ומכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה מאחדים כוחות

שלב ראשון בהקמת גוף מרכזי שיחקור וינהל את המגיפות הבאות - המכון הלאומי לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות הבריאות ו"שיבא" יובילו מחקרים משותפים

טקס איחוד כוחות - שיבא ומכון גרטנר. צילום: דוברות "שיבא"

במרכז הרפואי שיבא התקיים בשבוע שעבר טקס איחוד כוחות בין שיבא למכון גרטנר, המכון הלאומי לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות הבריאות. הטקס נערך בהשתתפות סגן שר הבריאות יואב קיש, פרופ' מרדכי שני ופרופ' בולק (בוליסלב) גולדמן – ממקימי ומייסדי מכון גרטנר; מנהל המרכז הרפואי שיבא פרופ' יצחק קרייס, ראש רשות המחקר פרופ' דרור חרץ, מר משה ברק, מנהלת יחידת המידע והמחשוב בגרטנר ומוותיקות עובדי המכון ארנונה זיו ומכובדים נוספים.

בדברים שנשא פרופ' אלדד קטורזה, מנהלו הנכנס של מכון גרטנר, אמר כי "למכון גרטנר יש מוניטין של כשני עשורים כמרכז מצוינות בינלאומי, ובשנה האחרונה שבה תרם רבות למאבק בקורונה עם מחקרים פורצי דרך, חיזק את מעמדו גם כמרכיב חשוב והכרחי למערכת הבריאות ולחוסן הלאומי. ייעודו של המכון הוא להוביל מחקרים פורצי דרך בתחומים מגוונים הקשורים לבריאות ולסייע ברמה הלאומית והבינלאומית בקביעת מדיניות בריאות מושכלת ובפיתוחה. גרטנר ימשיך לשמור על לאומיותו ויעצים את שיתופי הפעולה בין הגורמים השונים במערכת הבריאות בארץ ובעולם".

מכון גרטנר הוקם על ידי פרופ' מרדכי שני, לשעבר מנהל המרכז הרפואי שיבא, כדי לקדם מחקר אפידמיולוגי נרחב ולסייע בגיבוש מדיניות לאומית לשירותי הבריאות.

פרופ' שני אמר: "החיבור בין מרכז מחקר ומצוינות למרכז רפואי מהמובילים בעולם והון אנושי יוצא דופן, מבטא איחוד כוחות שיעצים את תחום חקר האפידמיולוגיה ומדיניות הבריאות של מדינת ישראל. אני תולה תקוות רבות בשיתוף הפעולה בין שיבא לגרטנר ובעתיד המבטיח שצפוי למכון".

מכון גרטנר נחלק לשלוש חטיבות המשלימות זו את זו במשימותיהן ובפעילותן המשותפת: החטיבה לחקר מדיניות ובריאות, שכוללת את המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה ואת היחידה למדיניות והערכת טכנולוגיות בבריאות; החטיבה לאפידמיולוגיה, שמטרתה להעשיר את הידע המדעי באפידמיולוגיה בתחומי סרטן וקרינה, מחלות לב וכלי דם, בריאות האישה והילד ופערי בריאות; והחטיבה למדעי הנתונים, שכוללת את היחידה למידע ומחשוב ואת היחידה לביו-סטטיסטיקה וביו-מתמטיקה.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, אמר בטקס: "איחוד הכוחות בין מכון מחקר בעל שם עולמי לשיבא הוא שלב ראשון בהקמת גוף מרכזי שיחקור וינהל את המגיפות הבאות ויאחד את היכולות האפידמיולוגיות המצוינות של גרטנר עם החדשנות והיכולות הקליניות של שיבא".

נושאים קשורים:  מכון גרטנר,  פרופ' מרדכי שני,  ד"ר אלדד קטורזה,  פרופ' יצחק קרייס,  בית החולים שיבא,  אפידמיולוגיה,  חדשות
תגובות