• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
דעות

כש"הזום" נכנס לחדר הניתוח: טיפול וירטואלי, הדרכות ותמיכה בשידור חי

במהלך שנת הקורונה עשה עולם הרפואה צעדים דרמטיים ומתקדמים בתחום הטלה-הרפואה. כעת חושבים כבר על הצעד הבא - עזרי בינה מלאכותית להליכים כירורגיים בשידור חי

01.07.2021, 11:38
"מנתח המרים יד יכול לגרום למצלמה מסוימת להתקרב ולשפר את איכות ורמת המעורבות של הצופים המרוחקים". צילום: יח"צ

תעשיית הרפואה, הידועה בקצב הפיתוח המהיר שלה ואימוץ החדשנות, עברה מהר מאוד ליישום והטמעה של דרכים חדשות למתן טיפול בחולים במהלך מגיפת הקורונה. כאשר משרדי הרופאים נסגרו, מיליוני חולים התחברו באמצעות "זום" לצוות הרפואי המטפל בהם באופן וירטואלי. כשמומחים רפואיים לא יכלו לנסוע לבתי חולים כדי לספק הכשרה חיונית, או כשצוותים של מומחים לא יכלו להתכנס בחדר לבדיקת חולה, ועידות וידאו אפשרו להם לקיים התייעצויות וירטואליות, העברת ידע והמשכיות הטיפול.

חברות רפואה טכנולוגיות כמו מדטרוניק אפילו הכניסו "זום" לחדר הניתוח כדי לבצע פעולות כירורגיות בשידור חי עם פתרון לשילוב וידאו שפותח על ידי CrowdOptic, בשותפות עם אינטל ו-Hewlett Packard Enterprise. הפתרון החדשני מספק גישה רבה יותר לידע, מומחיות ותמיכה קריטית למנתחים ופותח מגוון יישומים חדשים לטיפול וירטואלי ותמיכה בתחום הרפואי.

למידה ושיתוף פעולה בחדר הניתוחים

הלוגיסטיקה והעלות של שליחת נציגי מכירות לבתי חולים ומרפאות ברחבי הארץ מציבות אתגרים משמעותיים עבור חברות הרפואה והתרופות, עוד לפני שהקורונה עצרה את הנסיעות האלו לתקופה ארוכה.

על החוויה המרוחקת להיות סוחפת ואיכותית מספיק כדי שהצופים יוכלו לנהל דיאלוג עם מנתחים, לראות את ההליך ממספר נקודות תצפית ולקבל אותם יתרונות כאילו היו בחדר הניתוח

CrowdOptic הקימה פלטפורמה מאובטחת ותואמת HIPAA (הסטנדרט האתי האמריקאי בעולם הרפואה הנקבע על ידי הממשלה) המשתמשת בבינה מלאכותית לניתוח וידיאו כדי לבצע הליכים כירורגיים בשידור חי באמצעות שיחת "זום" לטובת מתן תמיכה קלינית והכשרת רופאים. הטכנולוגיה הזו מייעלת את ההתנהלות בחדר הניתוחים ביותר מדרך אחת:

אמינות - עם מעט מקום לטעויות בחדר הניתוח, הטכנולוגיה צריכה להיות מדויקת ואמינה. באמצעות "זום", הפתרון החדש מספק וידאו באיכות HD בהשהיה נמוכה (<200ms) ושידור חלק ויציב, ללא קשר למיקום הגיאוגרפי.

שילוב מצלמה ומכשירים - החוויה המרוחקת חייבת להיות סוחפת ואיכותית מספיק כדי שהצופים יוכלו לנהל דיאלוג עם מנתחים, לראות את ההליך ממספר נקודות תצפית ולקבל אותם היתרונות כאילו היו בחדר הניתוח. מערכת השידור החי החדשה מטפלת בבעיות אלו עם היכולת לשלב עד 24 מצלמות כדי לספק חוויה חלקה וסוחפת דרך "זום". בנוסף למספר תצוגות, המערכת של CrowdOptic משלבת מידע ותמונות ממכשירים רפואיים, כמו אולטרסאונד, זרועות C וציוד אחר.

נוחות שימוש - בתי חולים זקוקים לטכנולוגיה אינטואיטיבית וכמעט בלתי מורגשת, כך שמנתחים יוכלו להתמקד בניתוח, ולא בנוכחות הווידיאו. המערכת משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות ולעקוב אחרי האובייקטים החשובים ביותר בניתוח ולהשאירם בפריים, כך שהיא מבטלת את הצורך בתמיכה טכנית בחדר הניתוח. צוותים כירורגיים יכולים אפילו ליצור "כללים" למערכת. לדוגמה, מנתח המרים יד יכול לגרום למצלמה מסוימת להתקרב ולשפר את איכות ורמת המעורבות של הצופים המרוחקים.

"זה צריך להיות קל לשימוש, מחוץ לקופסה, במיוחד במצבי חירום - כמו חדר הניתוח ואפילו טיפול נמרץ - כשהדברים נעים במהירות רבה״, הסביר ג'ון פישר, מייסד ומנכ"ל CrowdOptic. לדבריו, הפשטות והאיכות של "זום" הפכו אותה למערכת מושלמת המסייעת להתאים ולחבר את חדר הניתוח לעולם.

הרחבת הידע פותחת הזדמנויות חדשות בתחום הבריאות

על ידי שיפור הגישה להכשרה, הדרכות ומומחיות, טכנולוגיות הפעלה מרחוק אפשרו לחברות מכשור רפואי, תרופות וביוטכנולוגיה לשפר את האופן שבו הן תומכות ברופאים, לשפר את התפוקה של כוח המכירות שלהן ואף להקל על השקת מוצרים חדשים.

בתי חולים יכולים להשתמש בווידיאו בדרכים חדשניות כדי לספק הזדמנויות למידה יעילות ופתרונות זולים לטיפול וליווי וירטואלי. יש היום צורך להעביר כל כך הרבה ידע מאדם אחד לאחר ובתחום הרפואה זה בולט מאוד

ומה קורה כשארגונים זקוקים למומחים שיהיו נוכחים במספר אולמות ניתוח ברחבי העולם באותו יום? פשוט: הם צריכים לאפשר ל-100 מנתחים להיות נוכחים באימונים חדשניים והדרכות חדשות בתחום. כך לדוגמה, הם צריכים להיות מסוגלים לספק אפשרות אחרת על פני שליחת עובד לסביבה שעלולה להיות מסוכנת עבורו ובה הוא עלול לחלות.

באותה המידה, בתי חולים ומרכזים כירורגיים יכולים להשתמש בווידיאו בדרכים חדשניות כדי לספק הזדמנויות למידה יעילות יותר ופתרונות פחות יקרים לטיפול וליווי וירטואלי. יש היום צורך להעביר כל כך הרבה ידע מאדם אחד לאחר ובתחום הרפואה זה בולט מאוד. יש פחות מדי רופאים והפריסה הגיאוגרפית לעתים גדולה מדי. יש כל כך הרבה אנשים (ולא רק חולים) שמחפשים להיות בחדר עם מנתחים מובילים מכל העולם. השימוש בוועידת הווידאו פותר את הבעיה וזה בהחלט שונה מצפייה בהקלטה. הרכיב האינטראקטיבי הוא המפתח.

החדשנות בתחום הרפואי צפויה לגדול אפילו מהר יותר מאשר בשנים האחרונות. עם יותר הזדמנויות להכניס הכשרה וייעוץ למרחב הווירטואלי, אפילו במצבים מורכבים כמו ניתוחים חיים, אנשי מקצוע בתחום הרפואה יוכלו להרחיב את הידע שלהם, ללמוד מהמוחות המובילים בתחום ולהביא איתם את היתרונות האלה בחזרה למטופלים.

נושאים קשורים:  חדרי ניתוח,  וידיאו,  זום,  טלה רפואה,  19-COVID,  קורונה,  דעות,  חדשות,  בינה מלאכותית
תגובות