חדשות

ה-WHO: זוהו 169 מקרי דלקת כבד נגיפית בילדים

החולים הם תינוקות מגיל חודש ועד גיל 16 שנה | 17 מקרים במדינות שונות נזקקו להשתלת כבד וידוע על לפחות מקרה מוות אחד

ילדה באשפוז. אילוסטרציה

ארגון הבריאות העולמי ממשיך לעקוב מקרוב אחרי התפשטות דלקת הכבד החדה בילדים, או בשמה דלקת כבד חדה בילדים מאטיולוגיה לא ידועה (Acute hepatitis of unknown etiology in children) ונכון לאתמול (שבת) ידוע על 169 מקרים כאלה ב-12 מדינות בעולם, כך לפי "גרדיאן" הבריטי.

יתכן שרצף הדיווחים גם הוא תוצאה של מודעות גבוהה יותר של הצוותים הרפואיים להפטיטיס בכלל ולדלקת הספציפית הזאת בפרט בעקבות אזהרות הרשויות במדינות השונות. קיימת הערכה שמקור הדלקת בנגיף אדנו-וירוס, אך נבדקים כיוונים נוספים. כל החולים הם תינוקות מגיל חודש ועד ילדים בני 16 שנה. כיום ידוע על 17 מקרים במדינות שונות שנזקקו להשתלת כבד ולפחות על מקרה מוות אחד.

מבין 169 המקרים שדווחו: 114 בבריטניה, 13 בספרד, 12  בישראל, 9 בארה"ב, 6 בדנמרק, 5 באירלנד, 4 בהולנד, 4 באיטליה, 2 בנורבגיה, 2 צרפת, 1 ברומניה, 1 בבלגיה.

ביטויי התסמונת הקלינית הם במערכת העיכול - כאבי בטן, שלשולים והקאות - לפני הופעת הדלקת החמורה, צהבת ורמות מוגברות מאוד של אנזימי כבד שזוהו בבדיקת דם. הנגיפים הנפוצים הגורמים לדלקת כבד נגיפית חריפה - סוגי ההפטיטיס A,יB,יC וגם היותר נדירים סוגי D ו-E - לא זוהו באף אחד מהמקרים הללו.

עם זאת נמסר כי לפחות ב-74 מהמקרים זוהה נגיף אדנו וירוס וב-20 מקרים נוכחות של נגיף הקורונה. 19 מהמקרים זוהו עם שני הנגיפים גם יחד.

על פי הערכת ארגון הבריאות העולמי, "סביר שיותר מקרים יתגלו בקרוב". בשלב זה אין המלצה להגבלת נסיעות או סחר עם כל מדינה שבהן זוהו המקרים.

בישראל דווח בשבוע שעבר שעד כה זוהו 12 מקרים, אולם לאורך תקופה של שנה וחודשיים. הם אושפזו ב"שניידר" וב"שערי צדק". שניים מהילדים בגילאי 5-3 חודשים עברו השתלת כבד ב"שניידר".

נושאים קשורים:  דלקת כבד בילדים,  ארגון הבריאות העולמי,  חדשות,  נגיף הקורונה
תגובות