מחקרים

עלייה בהמטוקריט וסיכון קרדיווסקולרי אחרי התחלת טיפול בטסטוסטרון

במחקר עוקבה רטרוספקטיבי, חוקרים הדגימו כי אצל גברים עם עלייה ב-Hct לאחר תחילת טיפול עם TTh, קיים סיכון גבוה יותר לאירועים קרדיווסקולריים חמורים

22.01.2024, 17:05
אוטם שריר הלב, התקף לב (צילום: אילוסטרציה)

ידוע כי עלייה בהמטוקריט (Hct) יכולה לגרום לסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולריים חמורים (MACE) אצל גברים המקבלים טיפול עם טסטוסטרון .(TTh) לכן, במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Urology, החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של שינוי ברמות ה-Hct מקו הבסיס לאחר התחלת טיפול עם TTh.

כדי להעריך אם עלייה ב-Hct לאחר התחלת TTh קשורה לסיכון מוגבר ל-MACE תוך 3 ו-24 חודשים מתחילת הטיפול עם טסטוסטרון, החוקרים אספו נתונים ברשת TriNetX Research של גברים מעל גיל 18 עם ערכי Hct שהושגו תוך 6 חודשים לפני התחלת TTh וכאלה שעברו מדידות Hct במעקב תוך 3 ו-24 חודשים לאחר תחילת TTh מ-2010 עד 2021. נעשה התאמה בין גברים עם וללא עלייה ב-Hct לאחר התחלת טיפול עם TTh. החוקרים הגדירו אירועים קרדיווסקולריים חמורים (MACE) כאוטם שריר הלב, שבץ או מוות.

לאחר ההתאמה, נכללו 10,511 גברים שחוו עלייה כלשהי ב-Hct לאחר התחלת טיפול עם TTh ומספר שווה של ביקורת שלא חוו עלייה ב-Hct לאחר תחילת הטיפול. תוצאות המחקר הדגימו כי בהשוואה לביקורות שלא הייתה להן עלייה ב-Hct לאחר התחלת ,TTh הגברים שכן הייתה להם עלייה ב-Hct היו בעלי סיכון מוגבר משמעותית ל-MACE בהשוואה לגברים ללא שינוי ב-Hct.

לסיכום, החוקרים הראו כי עלייה ב-Hct בהתחלה של טיפל עם TTh קשורה לסיכון מוגבר ל-MACE, בהשוואה לגברים שה-Hct שלהם נשאר יציב בזמן קבלת TTh.

מקור:

Rises in Hematocrit Are Associated With an Increased Risk of Major Adverse Cardiovascular Events in Men Starting Testosterone Therapy: A Retrospective Cohort Claims Database Analysis. Taylor P. Kohn, Pranjal Agrawal, Jesse Ory, et al. Journal of Urology Nov 10, 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  המטוקריט,  טסטוסטרון,  תחלואה קרדיווסקולרית,  אוטם שריר הלב
תגובות